Avrupalı Tarafların Tehditleri ve İran’ın Yanıtı İran Dışişleri Bakanı Bekayi, Tahran’daki Dışişleri Bakanlığı binasında düzenlediği basın toplantısında, İngiltere, Fransa ve Almanya’nın nükleer anlaşmada yer alan “snapback (tetik mekanizması)” maddesini işletme tehdidini değerlendirdi. Bekayi, Avrupalı tarafların taahhütlerini yerine getirmesi durumunda bu tür sorunlarla karşılaşılmayacağını belirtti. Ayrıca, İran’ın hala anlaşmanın bir üyesi olarak gördüğünü ve yükümlülüklerindeki azalmanın…
İran Dışişleri Bakanı Bekayi, Tahran’daki Dışişleri Bakanlığı binasında düzenlediği basın toplantısında, İngiltere, Fransa ve Almanya’nın nükleer anlaşmada yer alan “snapback (tetik mekanizması)” maddesini işletme tehdidini değerlendirdi. Bekayi, Avrupalı tarafların taahhütlerini yerine getirmesi durumunda bu tür sorunlarla karşılaşılmayacağını belirtti. Ayrıca, İran’ın hala anlaşmanın bir üyesi olarak gördüğünü ve yükümlülüklerindeki azalmanın ABD ve diğer tarafların anlaşmayı ihlal etmesine bir yanıt olduğunu vurguladı.
İranlı Sözcü, ABD ile nükleer müzakerelerin ne zaman yeniden başlayacağı konusunda henüz bir zaman veya yer belirlenmediğini açıkladı. Bekayi, Avrupalıların tetik mekanizmasını işleterek aslında İran’ın nükleer meselesindeki diplomaside kendilerine rol vermediklerini ilan ettiklerini belirtti.
Ayrıca basın toplantısına katılan İran Kızılay Başkanı Pir Hüseyin Kolivend, İsrail’in sivilleri hedef aldığına dair fotoğraflar paylaşarak eleştirilerde bulundu. Kolivend, İsrail’in saldırılarında sivillerin en büyük zararı gördüğünü ifade ederek, Cenevre Sözleşmeleri’nin ihlal edildiğini belirtti. Ayrıca, Kızılay helikopterinin de hedef alındığını ve sağlık ekiplerine saldırmanın kabul edilemez olduğunu söyledi.
Reklam & işbirliği: [email protected]